Välkommen till min blogg!





torsdag 21 februari 2013

Ny bedömning

I förra veckan var Olivia på en ny bedömning hos logopeden inför skolstarten och samtidigt var Axel också på en bedömning efter logpeden på dagis önskan, men han klarade det jättebra det enda var att han gärna satte "H" framför vissa ord men kunde många ord, så det var bra, igår var jag på möte med logopeden för att få höra vad hon har kommit fram till angående Olivia! Hon hade bra kommit ikapp sina jämnåriga, kändes bra nu inför skolstarten:) men har fortfarandelite problem med uttal och grammatiken(sätta ihop meningar)
Men jag berättade att för henne att Olivia har börjat att intressera sig väldigt för att läsa så det var positivt vi ska fortsätta att uppmuntra det och fortsätta med månadsböckerna hon använder. Hon tycker det är kul med Max-böckerna så det tänkte jag att jag ska handla in på bok-rean:)

Inga kommentarer: